fredag 18. desember 2009

Pepperkakehus tips



Jeg og lillesøstern skal bake pepperkaker og pepperkakehus om et par dager, men har vært litt usikker på monteringa av pepperkakehuset. Husker når jeg var liten at vi brukte sukker som vi smelta i steikepanna, men husker det var et mareritt å få bra. Så nå har jeg googla litt og fant dette tipset:
FLØTEKARAMELLER! Smelte fløtekarameller til det blir en seig masse, det skal visstnok ikke bli like varmt når man smelter det og er fleksibelt lenger så man kan justere litt. Dette må testes :) Skal oppdatere dere når det er utprøvd og fortelle om resultatet.
Tipset fant jeg her, på denne siden kan du også finne råd om mange andre store og små problemer i hverdagen. Bildet av den fancy pepperkakebyen har jeg funnet her

Hei og hopp, vi blogges :)

Klemmer fra Karianne som er veldig i julestemning om dagen :)

1 kommentar:

Noatunfrua sa...

God jul til deg og dine!
Juleklem fra
Laila Johanne!